Polityka prywatności i cookies

Dla naszej Kancelarii, Twoja prywatność jest bardzo ważna. Dlatego, w niniejszej Polityce prywatności opisujemy zasady  przetwarzania danych osób korzystających z naszej witryny (Użytkowników), które są gromadzone bezpośrednio lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii. Aby informacje na temat tego, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe, były bardziej transparentne i przejrzyste, podzieliliśmy naszą Politykę prywatności na kilka części. Każda część opisuje szczegółowo, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane. W tej zakładce, w części zatytułowanej Polityka cookies, znajdziesz także informacje dotyczące plików cookies z których korzystamy w naszej witrynie. Ponadto znajdziesz tutaj  informacje o swoich prawach oraz o tym jak się z nami skontaktować.

Administrator danych i osoba wyznaczona do kontaktu ws. związanych z przetwarzaniem danych osobowych

Administratorem danych gromadzonych w związku  z  korzystaniem z naszej witryny jest Kancelaria Prawna G. Bobrowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Gen. Józefa Bema 2, 50-265 Wrocław (dalej Kancelaria).

W sprawach związanych przetwarzaniem i ochroną danych osobowych prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną przez Kancelarię, poprzez:

  • korespondencję tradycyjną kierowaną na adres Kancelarii: ul. Gen. Józefa Bema 2, 50-265 Wrocław,
  • pocztę elektroniczną kierowaną na adres e-mail: kancelaria@alektum-kancelaria.com

Dane osobowe – definicja i informacja o tym, co rejestrujemy

Dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, mogą być nimi również pliki cookies.

Dane zbieramy w trakcie korzystania przez Ciebie z naszej witryny oraz kontaktu z nami. Administrator gromadzi dane  związane  z  Twoją  aktywnością,  jak na przykład czas spędzony na stronie, wyszukiwane frazy, liczba wyświetlonych podstron, data i źródło wizyty a także dane, które przekazujesz dobrowolnie kontaktując się z nami lub zamawiając kontakt za pośrednictwem formularzy (imię, nazwisko, e-mail, nr telefonu oraz inne dane udostępnione w formularzu). Pamiętaj, że informacje, które nam przekazujesz, zostaną zarejestrowane. W związku z tym prosimy o zachowanie ostrożności w przypadku danych osobowych oraz nieujawnianie informacji stanowiących dane osobowe szczególnych kategorii, w rozumieniu  rozporządzenia o ochronie danych (dalej RODO), takich jak np.: dane ujawniające stan zdrowia, rasę, pochodzenie etniczne lub poglądy polityczne. 

Podstawy prawne i cele przetwarzania danych osobowych

W naszej witrynie, przetwarzamy dane osobowe Użytkowników w następujących celach:

  • umożliwienia korzystania z witryny Kancelarii na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
  • informowania o zmianach w działaniu witryny Kancelarii   na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • poprawy działania witryny na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • opracowań statystycznych i dokonywania badań analitycznych na potrzeby wewnętrzne na podstawie art. 6 ust. 1  lit. f RODO,
  • wykrywania przypadków niedozwolonego korzystania z usług, ustalenia odpowiedzialności na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • w celu świadczenia usług prawnych a także ustalenia, obrony oraz dochodzenia roszczeń na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania oraz realizacji zamówionego kontaktu poprzez formularze, na podstawie art. 6 ust. 1 a RODO.

Czas przechowywania danych osobowych

Przechowujemy dane osobowe tylko tak długo, jak to jest konieczne do wypełnienia danego celu. Czas przechowywania danych osobowych różni się w zależności od celu, w jakim je wykorzystujemy. Czas przechowywania plików cookies określony został w Ustawieniach Cookies. Dane osobowe przetwarzane w ramach obsługi prawnej spraw będą przechowywane przez 10 lat począwszy od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone.

Bezpieczeństwo i dostęp do danych osobowych

Twoje dane osobowe są przechowywane w bezpiecznych sieciach i tylko kilka osób, ze specjalnymi uprawnieniami i zobowiązanych tajemnicą zawodową, ma do nich dostęp. Podejmujemy również szereg środków zabezpieczających, gdy Użytkownik wprowadza, wysyła lub czyta swoje informacje, aby zachować maksymalne bezpieczeństwo oraz ochronę danych osobowych.

Komu możemy udostępnić Twoje dane?

Dane które uzyskamy w trakcie Twojego korzystania z witryny Kancelarii możemy udostępnić podmiotom, na rzecz których prowadzimy obsługę prawną a także partnerom biznesowym (w tym Alektum Group AB), których usług używamy do utrzymania i prowadzenia naszej witryny, utrzymywania naszej działalności biznesowej lub wypełniania obowiązków serwisowych i usług na rzecz naszych Użytkowników, pod warunkiem, że podmioty te wyrażą zgodę na poufne traktowanie danych osobowych i zapewnią adekwatny poziom ich ochrony. Możemy również ujawniać informacje, gdy jest to wymagane przez prawo lub w celu zachowania polityki naszej witryny lub ochrony praw naszych lub innych stron, prawa własności lub bezpieczeństwa. Dane Użytkowników, których nie można zidentyfikować, mogą zostać ujawnione stronom trzecim w celach marketingowych i reklamowych lub w innych celach. Takie informacje są gromadzone tylko wtedy, gdy wyraziłeś zgodę, zobacz naszą Polityka cookie, aby uzyskać więcej informacji. 

Przekazywanie Twoich danych osobowych do innych państw i poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej EOG)

Jesteśmy firmą zarejestrowaną w Polsce jednak do realizacji naszych działań windykacyjnych korzystamy z usług dostawców, którzy w roli podmiotu przetwarzającego lub za pośrednictwem podwykonawców przetwarzają w całości lub w części dane osobowe poza Polską. W miarę możliwości ograniczamy takie przetwarzanie do obszaru EOG, chociaż w określonych sytuacjach przekazanie danych osobowych może nastąpić również poza obszar EOG, tj. przekazanie do państwa trzeciego.

Prawa Użytkownika

W zakresie Twoich danych, przetwarzanych przez Kancelarię, masz szereg praw i możesz je egzekwować kontaktując się z nami.  Prawa które Ci przysługują:

  • masz prawo do otrzymania informacji o tym, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe zebrane w trakcie korzystania z naszej witryny, informacje te są dostępne w niniejszym dokumencie (art. 13-14 RODO).
  • masz prawo do uzyskania dostępu do swoich danych, które są przez nas przetwarzane oraz uzyskania kopii tych danych (art. 15 RODO),
  • masz prawo żądać poprawienia a także uzupełnienia nieaktualnych danych (art. 16 RODO),
  • masz prawo żądać usunięcia danych, które są niepoprawne lub nie są już potrzebne do celów, w których zostały zebrane (art. 17 RODO),
  • masz prawo żądać ograniczenia przetwarzania danych w określonych warunkach (art. 18 RODO),
  • masz prawo do przeniesienia danych, jeżeli Administrator przetwarza dane na podstawie wyrażonej zgody lub na podstawie umowy (art. 20 RODO),
  • masz prawo sprzeciwić się wykorzystaniu przez nas Twoich danych osobowych (art. 21 RODO).

Należy jednak pamiętać, że w niektórych sytuacjach, nie będzie możliwym skorzystanie z niektórych ww. uprawnień, jeżeli Administrator wykaże istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby lub też Administrator przedstawi i wykaże, że istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Linki zewnętrzne

Pamiętaj, że jeśli użyjesz linków, aby opuścić naszą stronę i przejść do innej witryny, niniejsze zasady przestaną obowiązywać, gdy tylko opuścisz naszą stronę. Twoja aktywność na innych stronach internetowych podlega odpowiednim zasadom i politykom tych stron.

Sprzeciwy wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych

Nie wahaj się z nami skontaktować, jeśli masz zastrzeżenia do tego, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe! Skontaktuj się z nami, pod adresem: kancelaria@alektum-kancelaria.com

Jeżeli pomimo tego uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz wnieść skargę do organu nadzorczego czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, mającego siedzibę przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawie.


Polityka cookies

Pliki cookies to powszechnie używane, małe pliki zawierające dane, zapisywane na komputerze osoby odwiedzającej daną stronę internetową. Pliki cookies używane są do zapewnienia sprawnego działania stron internetowych lub zwiększenia ich wydajności, a także w celu dostarczenia określonych informacji właścicielom witryny.

Twoja kontrola nad plikami cookies

Pamiętaj, że w każdym czasie możesz zarządzać plikami cookies z poziomu ustawień swojej przeglądarki.

Większość przeglądarek umożliwia wyświetlanie, zarządzanie, usuwanie oraz blokowanie plików cookies. Pamiętaj, że jeśli usuniesz wszystkie pliki cookies, ustawione przez Ciebie preferencje zostaną utracone. Wskazówki dotyczące sposobu kontrolowania plików cookies w popularnych przeglądarkach znajdują się poniżej:

Google Chrome
Mozilla Firefox
MacOS Safari
Microsoft Edge
Microsoft Internet Explorer

Kategorie plików cookies

Pliki cookies można podzielić na różne kategorie w zależności od ich przeznaczenia. Witryna NPL Management Sp. z o.o., domyślnie, poza plikami cookies z kategorii Konieczne, nie zbiera innych plików cookies.

Pliki cookies z kategorii Konieczne są niezbędne do tego by nasza strona mogła poprawnie funkcjonować. Pliki cookies z tej kategorii są przeważnie używane

w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika, takie jak: ustawienie opcji prywatności, logowanie się, nawigacja po stronie oraz inne podstawowe funkcje. Celem przetwarzania tego pliku cookie jest więc prawidłowe funkcjonowanie witryny. W przypadku przetwarzania plików cookies z kategorii Konieczne korzystamy z prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki tak, aby zablokować ww. pliki, jednakże wówczas strona nie będzie funkcjonować prawidłowo.

Tymczasowe i trwałe pliki cookies

Niezależnie od ww. kategorii plików cookies, biorąc pod uwagę okres przetwarzania plików cookies, możemy wyróżnić:

Tymczasowe pliki cookies

Tymczasowe pliki cookies, zwane także plikami sesyjnymi, są czasowo przechowywane na komputerze, do momentu zakończenia wizyty na danej stronie. Tymczasowe pliki cookie są zwykle usuwane przez przeglądarki, w momencie ich wyłączenia. W przeciwieństwie do trwałych plików cookies, tymczasowe pliki cookie nie mają znacznika czasu wskazującego datę wygaśnięcia.

Trwałe pliki cookies

Trwały plik cookies nie jest usuwany po wyłączeniu przeglądarki. Zamiast tego jest przechowywany na stałe w komputerze, do jego ostatniej daty działania, albo do upływu określonego czasu. Przez cały czas przechowywania plików cookies informacje, które zawiera, będą wysyłane do serwera za każdym razem, gdy odwiedzasz witrynę, do której należy plik cookie i za każdym razem, gdy przeglądasz zasób (na przykład poprzez kliknięcie reklamy), który należy do witryny, do której należy plik cookie.  Trwałe pliki cookies służą do rejestrowania i zapisywania nawyków przeglądania przez dłuższy czas oraz do zapisywania danych logowania użytkownika, aby nie musiał on wprowadzać danych logowania podczas każdej powtórnej wizyty.

W odniesieniu do przetwarzania danych osobowych

Przetwarzanie plików cookies, w pewnym zakresie, jest uważane za przetwarzanie danych osobowych, dlatego aby dowiedzieć się więcej na temat przetwarzania danych osobowych na stronie zapoznaj się z naszą Polityką prywatności. Pamiętaj, że jeżeli masz pytania lub wątpliwości dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami pod adresem e-mail: rodo@alektumgroup.com.